2014. június 1., vasárnap

Könyv : Árnyékok a vízen



 Közel fél éve adta Szári Zsolt egy tökéletes halászlé után ezt a könyvét, este gyűltünk össze a srácokkal a közeli folyóparton a tűz körül, mint a régiek. Ettünk, ittunk jót mulattunk. Akkor még nem is sejtettem milyen nehéz dolgom lesz ha írni akarok róla. Nem is fogom hosszú lére ereszteni, felesleges. Kétszer olvastam el azóta a történeteit, hol mosolyogva, hol szinte megkönnyezve, izgulva. Egy jó ember és horgász tollából (billentyűzetéből) születtek ezek, aki úgy ismeri a lakhelye környékét szárazon és vízen ahogy a korosztályából talán más nem. Szándékosan nem tettem fel azóta sem a kérdést, hogy melyik sztori valóság, melyik csak az írói fantázia szüleménye – nekem mind létező. Rácz Józsi, nagyapa, Szilárd nagy hala, Józsi bácsi aki eltévedt a ködben, számomra mind mind igaziak. Láttam őket.
Szándékosan nem szoktam használni ezt a szót, de nem tudok mást mondani : ez a könyv szép. Mindenkinek ajánlom aki jobban érzi magát vízközelben mint aszfalton, illetve aki el tud veszni a természet szépségében. Remélhetőleg - bár mostanában biztosan kevesebb ideje jut írásra a megérdemelten megszaporodott hivatalos teendői miatt – kézbe vehetünk még több ilyen válogatást, igazi élettel teli írásokat hiánypótlásul a rengeteg reklámmal teli színes magazin és horgászportál helyett. Addig is olvassátok szépen a blogját ITT.

Köszönöm Willy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése