2015. január 5., hétfő

Őzszőr darázs - egy kezdő legyezőhorgász viszontagságai



Amikor az ember - ó bocsánat - a Horgász nekiáll a különböző műcsalik használatával való halfogás ismereteinek megszerzéséhez, és már némi rutint is fel tud mutatni e nemes műfajban, eszébe ötlik, (legalábbis sokaknak) mi lenne, ha saját készítésű műcsalival próbálkozna. Nálam akkor következett be ez az állapot amikor még sem rutinom, sem felszerelésem nem volt a szóban forgó tevékenységhez, miután két hónapja voltam először parton 17 évvel a kölyökkori próbálkozások után. A gondolatot tett követte, és elkövettem a műcsalik történetének egyik legviccesebb, legcsúnyább darabját. 


Majd hogy tetézzem, egyetlen feederbotom zsinórjára felaggatva sikerült öt perc alatt három csukát kipiszkálni egy közeli kis tóból, bár lehet, hogy a röhögés közben kapták el szerencsétlen szörnyszülöttemet.. Mindenesetre ez indított el a lejtő felé (hogy Balut idézzem) , ezután ismerkedtem meg, majd kezdtem el pergetni Bazsival.S amikor a szomszédos kisváros legyező rémét (ismét Balu) megismertem, egyenes volt az utam a lejtőn. Felfelé persze. közben bővült a felszerelés, és miután egy kisebb készletet felhalmoztam a légykötéshez szükséges alapanyagokból, valóban elkezdhettem gyakorolni a saját készítésű műcsalikkal való horgászatot.



A tavalyi évben egyik kedvencem lett a különböző anyagú és külalakú darázs, itt szeretném megmutatni hogyan kötöm én ezeket a domolykócsemegéket.


Mérettől függően egy 8-as vagy 10-es horgot teszek a satuba, közepesen vastagot, miután a rutin hiánya miatt sokszor eltört a vékonyabb szárazlegyes horog kötés közben, és a gyerekek miatt nemigen van mód csúnyán beszélni.


Alapkötés, lelakkozva. 3/0-s fekete cérna, tudom, kicsit vastag, de ennél a légynél ezzel ügyesebb voltam mint a vékonyabbal.




A Hareline cég deer bellyjeit tudtam tavaly előtt beszerezni, ebből könnyű szép pamacsokat rittyenteni a horogra, kezdem egy feketével...



...amit egy szőke vagymiez , na , sárga követ. Egy üres golyóstoll-házzal is segítek neki néha tömörödni.


Attól függően, milyen szépen sikerült belőni a különböző színek sávjának méretét, valamelyik színnel befejezem a testet, ami így még elég szörnyen fest, majd rögzítem a cérna végét. Ezután mehet a rém a borbélyhoz.


Formázás után valami hasonlót kell látnunk  a satuban.ezután alakítjuk ki a fejet. Mikor hogyan.


Most éppen így.Kis polifoam fej gallérral a felhajtóerő növeléséhez, meg pár gumiláb a hatás fokozásához. Csípik a domik.



Nagyjából így fest. Lehet karcsúbb, zömökebb, hosszabb vagy rövidebb. kinek mi tetszik. A következő képsoron szöveg nélkül egy ugyanilyen darázs kicsit más arányokkal:











Ennél a példánynál hangsúlyosabb lett a tor, a fej kicsit kerekebb. Szárnyakat is köthetünk ha van kedvünk, én különösebb jelentőséget nem tulajdonítok neki, akár így:



Egy kis natúr őzszőr...


...ez vékonyabb szálú, mint a testhez használt, van amikor comparadunhoz használatost teszek fel, az még finomabb.



Egy kisebb csomót a fej helyére kötök fel előrefelé, ebből kötöm a fejet is.


Hátrakötöm, előtte felteszek oldalra 2-2 szegmensnyi fácátollat lábaknak.


Nagyjából ilyenek lesznek.


Remélem nektek is beválik annyira mint nekem, sok szép halat köszönhettem nekik. Remélem hamarosan újra bevethetem őket...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése