2014. április 9., szerda

Mennek a napok



Elindult a szezon. Neem, nem a horgászszezon, az folyamatos, a tavaszi cipők szezonja. Illetve a kerti munkáké. Valamivel (tényleg csak valamivel) kevesebb idő jut a halakra és az írásra egy darabig, de ahogy a halat is akkor lehet megfogni amikor eszik, a munkával is akkor kell törődni amikor van. Főleg ha sok van. Néha kicsit több időt töltök a műhelyben mint ami egészséges, de majd kárpótol a család és a víz. Változó intenzitás figyelhető meg egy ilyen műhelyben munkamennyiség tekintetében, de ha megtalálja az ember az egyensúlyt, és valamivel kompenzálja a hét közben adódó stresszt, akkor nincs gond.

Egy szokásos ( túl rövid ) kispatakos pecán vagyunk túl, elnéztünk a fiúkkal ide a szomszédba, különösebb sikerélmény nélkül, bár ezen a szakaszon most még nem erről szól a dolog , majd nyáron, illetve ha vége az ívásnak. ( Mondom ívásnak. Hosszú í. Nemröhög. ) 
 
BigT céloz
Ezzel a csapattal mindig jó a nap, bár illik megtartanunk a távolságot a víz mellett, félénkek az itt lakó jószágok, néha mikor elfoglalom a helyet van hogy az első dobás előtt negyedórát csak csendben üldögélek, hogy megszokják a jelenlétem. Utána is a legnagyobb csendben, a lehető legkevesebb mozdulattal kínálom fel a legyet, nehogy elriasszam őket. 

Rambo
Apropó dobás. Ezekre a néhány méter széles kis patakokon történő cserkelő pecához beszereztem még tavaly egy 1,80 m-es (6') 2/3-as osztályú Snowbee botot, (Kaland horgászbolt) kapott egy #4-es zsinórt (kicsit kompenzálja a bot rövidségét ha mégis hosszabb dobásra lenne szükség), csodásan működik, és nem utolsósorban könnyű vele a bozótosban csörtetni. 

Jó, jó, itt pont nincs bozót..

Rambo lát valamit...

...és megtalálja Pampalinit
 Ilyenkor kevésbé beszélgetünk, (arra ott a pontyozás valami tavon) mindenki próbálja kipihenni magát, és ha humbug, ha nem, kiélni az ősi ösztönt amit a zsákmányszerzés jelent a férfiembernek. Jobbára a túra végén a kocsihoz visszafelé beszéljük át a nap tapasztalatait, hadd okosodjon mindenki.
Elmaradt a mostanában szokásos szalonnasütés is, fél napunk volt, és azt igyekeztük minél eredményesebben eltölteni (nekem sikerült, egy ember sem volt körülöttem), de még mindig gyors és sok a víz ezen a szakaszon , türelmesen várjuk a május közepét-végét. Szárazzal próbálkoztam, 

Őzszőr darázs. Szerintem két másik hal lökte neki..

miután körülnéztem a víz mellett miket lehet találni , de csak az apróbbak jöttek fel. Streamerekre nulla volt az érdeklődés. (köszi a képekért Bazsinak és Tominak).

Egy röpke evezés idejére a Pécsi-tóra is sikerült leugrani végre, hadd barátkozzunk össze jobban a lélekvesztővel ami még távolabb juttat az emberektől hamarosan - ami az idei nyárra kitűzött egyik cél. 

Szárazon

Kende fiam is vittem egy kört, hadd szokja a víz közelségét felülről is. Le a kalappal a kisember előtt, megadja a tiszteletet ennek az őselemnek, semmi hirtelen mozdulat, semmi kiabálás, apa a kapitány, és a szava parancs. ( persze csak ilyenkor, amikor szokatlan a helyzet, otthon ő is tud fütyülni arra amit mondok. ) 

Vízen


 Teljesen más a vízen lenni mint a víz mellett, egyre több emlék jön elő a gimnazista vízitúrákról, a folyókról húsz év távlatából..

Kispajtás
 Bár idén voltunk már együtt horgászni, (a hideg vízben sokra nem mentünk, inkább piknik jellegű volt a nap) de Kendével kettesben most szabadultunk ki idén először. Irány Olasz! Napkeltekor érkezés (hihetetlen mennyivel fittebb reggel a kölök mint az apja ), spiccbotok elő, magokat beszór, 


Köles, lenmag, búza, kukorica

csonti a horogra, hajrá! Mindig hatalmasat szórakozom ahogy figyelem a türelmetlenséget, a fiatal erőre jellemző akaratot, miközben arra is van gondja, hogy megfogadja a tanácsot, hisz tudja hogy én jobban tudom. Illetve azt hiszem hogy jobban tudom. Az idő elég barátságtalan, 


 gyakorlatilag délig egyfolytában szemerkél, de csak annyira, hogy ne legyen napsütés, amúgy a ruhánk sem lesz vizes. Küszök terén délutánra leiskoláz..

vezérküsz

eltévedt turista

megvan!

 - igaz én csalizok meg szabadítom a horgot, de kicsivel az ötödik életév előtt ez érthető – szám szerint 77-et tettünk a kis hálójába, amit kivételesen haza is hoztunk megsütni. Az én halaim rendre visszakerültek a vízbe, bár ha egy jó lébe való potykát kiterelek aznap, annak sanszos lett volna egy vacsorameghívás. 

retúr kárász

  Kende szépen figyeli az úszót, amikor türelmetlen még magára is szól hogy „ejnye, ezt elkapkodtam”, majd egy laza suhintással visszaküldi a horgot a part mellé. Ha két percig nem történik semmi, nem érti miért nem jön a halacska, újból dob, kicsit arrébb. Nem érti még hogy nem mindig megy ez úgy mint a karikacsapás. A visszaengedéssel kapcsolatban is megkaptam a magamét,
amíg jöttünk hazafelé azért próbáltam neki az autóban megmagyarázni hogy attól hogy én jobbára hal nélkül jövök haza az nem azt jelenti hogy nem is fogok, de vigyorogva közölte hogy ő sokkal jobb horgász, hisz annak semmi értelme hogy kifogom-visszadobom, kifogom-visszadobom , ellenben közölte, hogy amit ő csinált ma az zseniális. Saját megítélése szerint óriási horgász, nincs is nála jobb. ( Csak mosolygok rajta, hiszen eszembe juttatja azt a szerencsétlent akit nem nevezek nevén mert még engem is beperel aztán járhatok messzi bíróságokra.. ) 

Csend. Király!

Amikor ilyeneket beszél az mókás is, bár kicsit az egómat is bökdösi, de hát azért vagyok én a felnőtt meg az apja hogy csak a vidám oldalát nézzem a dolognak. Majd rájön milyen jó azt a halat visszaengedni is, nézni ahogy elúszik. Lényeg hogy élvezte a dolgot, szépen megtanulta kezelni a spiccbotot, jó helyen volt,
 
a helyi főnökök...



...akiket még a túlpart is tisztel

és csak könyörgések árán hagyhattuk csak el a tavat. Este ment volna vissza, emlékszik még a tavalyi éjszakai pecákra, ami leginkább a szabad ég alatt való hálózsákos alvást jelentette neki, alig tudtam lebeszélni.

Mozgalmas nyár elé nézek. Ha így megy tovább a műhelyben is. Vízen is. Rövid kiruccanás a déli szomszédokhoz, éjszakai pecák, patakokon csatangolás és kajak messze a lakott területtől. De előtte még egy dobóiskola és egy húsvét. Unalom kizárva. Nektek is ezt kívánom!

3 megjegyzés:

  1. :d Ez jó volt! De tényleg vigyázz mert bepörölnek! :d

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Jól néz ki ez a Santiago! Folyóvízen hogy teljesít?
    Üdv,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hahó! Pontosan egyszre voltam eddig vele folyón, majd kérdezz vissza ősszel :D Az az egy jó volt. A kajakra nincs panasz, csak nekem kell szoknom még egy kicsit.

      Törlés