2015. február 26., csütörtök

CFF Flyswap 2014 - Tücsköm tücsköm

Megörültem, mikor Balu kiírta a tavalyi második légycserét év végére, még megmaradtak az emlékek év elejéről, amikor először volt lehetőségem ilyenben részt venni. A feladat is tetszett a nehezítéssel (mármint nekem, kezdőnek nehezebb...), miután a szöcskék, tücskök amúgy is a kedvenceim közé tartoznak úgy az élővilágban mint a szárazlegyek között. A nehezítés ugye abból állt, hogy nem használhatunk szintetikus anyagokat (mondjuk a dubbingot kivéve). 
9 darabot kelett küldeni Balunak, aki szétosztotta és visszaküldte a jeletkezőknek. Gyönyörűek, köszönet érte Györfi Zsoltnak, Földesi Gábornak, Peti Balázsnak, Gere Márknak, Szabó Balázsnak és Bartucz Tamásnak. 



Nálam a tücsökre esett a választás, amit  nemigen kötöttem eddig polifoamon kívül másból, legyen egy kis tanulás is a dologban. Persze a fácántollból csomózott ízeltlábak készítése eleinte nem ment valami gyorsan, de aztán belendült a dolog.

Na csapjunk bele!

anyagok és eszközök - itt már összeküzdöttem a lábakat is...


..amik egy kisebb kazlat formáztak


kis pedikűr


a horog


ebből lesz az a két hátsó biszbasz ami kilóg a potrohból






10-es horognál és felette, illetve ha nagyot kell húzni az őzszőrön 3/0-t használok




ebből a készletből a peacock blacket...


..kicsit kihúzom...


...feltekerem a szálra...


...és ha feltekertem a testet leszedem a felesleget - kezdők hibája a túl sok dubbing :)


ebből lesz a hát..




...nahát


ezzel kenem le - egyszerű átlátszó uv-lakk egy műkörmöstől


felkötöd, lakkozod




az őzszőrt előre kötöm fel


így e





finoman hátranyomkodom


és jön az egyik legfontosabb szerszám, a golyóstollház


ha nem fér be az egyik likon...


...próbáljad a nagyobbikon


aztán kösd le szépen  a fejet


most ilyen oldalról


a felesleget levágjuk


felülről


alulról


jöhetnek a lábak


így ni


lekötöd, lakkozod


és tulajdonképpen kész is

















Mondjuk annyira nem hasonlít szöcskére mint szerettem volna, de remélem azért valami ugrólábas jószág beugrik róla nyáron a patakok lakóinak...

Az ötletet ebből a videóból merítettem:



És íme a csoport, amit ma végre betehettem a dobozba, még egyszer köszi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése