2015. május 16., szombat

Gőz





Kár, hogy az emberen nincs lefúvószelep, mint a turbómotorokon. Amikor lelépsz a gázról kiengedi a felesleget és kész. Nekünk meg gyűlik, gyűlik, és ha valaki nem tudja , hogy őnála mit kell piszkálni a lefúváshoz, hát baj van. A műhelybeni teendőknek nálam is velejárója a gőz (nem a munka miatt, sokkal inkább a humán oldallal van a  gond, tiszt. a kiv.), amit le is engedek, ha tudok. Ha nem fúj ezerrel. Mármint a szél. Hogy is írta szépen Gyuri? Az a kib és kur. Ha esik az nem baj, de ne fújjon. Márpedig rég volt ilyen szeles tavasz, legyezőbot egy hónapja volt a kezemben, igaz akkor meg túl jó volt..



A nyomást némileg enyhítette az új családtag, megérkezett Lilla lányunk, akivel nagycsaládosok lettünk, és ehhez mérten meg is ünnepeltük az eseményt, de ez nem erre a blogra tartozik..


Tudtam már pénteken, hogy a mostani hétvégén kizárt a túlóra, muszáj lesz valami más közeget keressek, de komoly dilemma előtt voltam. Gabi barátom negyvenedik születésnapját ünnepelték a cimboráim egy orfűi kulcsosházban, de azt már előtte lebeszéltünk, hogy oda csak akkor megyek, ha a lányok még a kórházban lesznek azalatt, ha már itthon, vagy ha még nem bent, akkor felejtős. Illetve mivel a múlt péntek az szombat reggel hétig tartott, az én koromban (cöcöcö...) már ne akarjon minden héten pálinkával éjszakázni az emberfia.. Mégis tiszteletemet tenném napközben, tehát marad Orfű. Ahova vagy kora tavasszal, vagy ősszel megyek, mert a köztes időszakban minden dobásra lehet fogni szörföst, vitorlást, vízibiciklist, sárkányhajóst, gumimatracost, vagy valami részeget a tegnapi buliból. Zsúfolt, na. Két hete, amikor kínunkban lementünk Bazsival meg Lazival egyszerre volt stégavató, modellhajó (hajómodell?) verseny, emlékverseny, sárkányhajóedzés, még szerencse hogy délelőtt csak esett, fújni csak akkor kezdett el miután elállt.. Fogtam sok kölyökcsukát, szép sügeret, de a körülmények nem voltak a legideálisabbak (főleg, miután felkelsz egy "egynapos szapora" vírus után hajnali fél háromkor, mindent szépen összepakolsz, és amikor tennéd fel a kajakot a tetőre, akkor veszed észre hogy egy hete nem csuktad le rendesen a csomagtartót, és csutkára le van szívva az akksid.. A korai óra, a szomszédok közelsége, illetve a híres jólneveltségem akadályozta meg hogy randa dolgokat visítsak bele a világba. Hála Bazsinak azért kijutottam..)



Mivel két hétig unatkoztak az orfűiek, most végre szerveztek oda egy kétnapos triatlont, így sok választásom nem volt, ha oda akarok menni akkor előtte leszek kénytelen. A versenyek délután egykor kezdődtek, így reggel öt óra pont ideálisnak tűnt a vízreszálláshoz. Felkelés után láttam, hogy szépen, egyenletesen esik. Tudom furcsa, de ezt szeretem. Nem sokan szeretnek ma a komfortzónájukon kívül tartózkodni, jóval üresebb a part, így még nagyobb a nyugi. Meg a fene tudja, ha nem fúj csak esik, közelibbnek tűnik a víz.

 
A nagyparkoló felejtős volt, idejekorán lezárták a civilek elől, maradt a szabadstrand, ott sem fognak nyüzsögni, gondoltam, így is volt. Szépen, mintegy bemelegítés gyanánt vissza a vízen a nagyparkoló alá, az aquapark melletti kövezéshez, aztán gyerünk. A balinok szépen raboltak, körben, ahogy azt a tavon megszoktam a tavalyi évben, a többi ragadozó meg csendesebben intézte ugyanezt. 


Nyolc után valamivel elkezdődött a rendezvényhez tartozó zene, így távolabb húzódtam, szép lassan végigdobáltam a nyugati partot. Öt óra. Ennyi kellett a szelepnek, hogy lefújjon. Jobb volt mint bármi. Bár.. A kedvenc helyeim (tudod, amiket nem nevezek nevükön) ennél jóval többet nyújtanak, még ha nem is fogok sokszor ennyit mint ma itt, de Gabi és az ő XL bulija megérdemelte. Sőt. Ezen a vízen ez volt az egyik legjobb pecám! A kölyökcsukákat már nem is fotóztam, a javával kirázattam a horgot a szájukból, lenyomott szakállnál megoldják ügyesen ha hagyja az ember..





Sőt, két hatalmas halat láttam reggel, bár kissé megviseltnek tűntek...



Rosszabb kaland sose legyen itt. Köszönet a víznek meg a halaknak! És Isten éltessen  Gáborom!!

2 megjegyzés:

  1. Faja! Különben tuti nem az orfüiek szervezik az ilyen triatlonokat, szerintem nekik ugyanugy tele van a bulójuk az ilyen fasságokkal, mint nekünk. Ezt is valami nagyonokos pesti cég hozta össze, köszönjük meg nekik a fáradozást, a hétvégi hangzavart, meg a profitot, amit hozott a rendezvény. Muderfuker banda...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, hogy nem ők szervezik, csak ők az elszenvedői. Ezért kár ha egy jó hely felkapott lesz, akkor indul az erózió...

      Törlés